تخلف و تقلب در كالا در گمرك

ترخيص كالا از گمرك

تخلف و تقلب در كالا در گمرك

۸ بازديد

تخلف و تقلب در كالا در گمرك

تقلب تجاري ( Commercial Fraud ) : ارتكاب هرگونه تخلف مغاير با مقررات قانوني با آيين نامه اي كه گمرك مسئول اعمال آن است به منظور: طفره يا سعي بر طفره رفتن از پرداخت حقوق يا عوارض يا ماليات ها در جا به جايي كالاهاي تجاري ، طفره يا سعي بر طفره رفتن از هرگونه ممنوعيت يا محدوديت هاي قابل اعمال نسبت به كالاهاي تجاري ، دريافت يا سعي در دريافت هرگونه بازپرداخت، يارانه يا ساير پرداخت هاي نقدي كه استحقاق واقعي نداشته باشد. گرفتن يا سعي بر گرفتن امتيازات غير قانوني كه به اصول و رويه هاي رقابت مشروع تجاري لطمه مي زند.

تقلب گمركي ( Customs Fraud ): ارتكاب به هرگونه عملي كه به موجب آن شخص گمرك را فريب دهد يا در صدد فريب گمرك بر آيد و از اين رو از پرداخت تمام يا بخشي از حقوق و عوارض يا اعمال ممنوعيت يا محدوديت هاي وضع شده در قانون گمرك طفره رود يا در صدد طفره برآيد يا هر عملي كه موجب تحصيل هر نوع امتياز ، يا به قصد تحصيل هر نوع امتياز مغاير با گمرك برآيد، يك تخلف گمركي محسوب مي شود.ترخيص كار

در برخي كشور ها فريب دادن گمرك تنها وقتي كه به عمد صورت گيرد تقلب گمركي شمرده مي شود.

فريبي كه ناشي از غفلت باشد ممكن است به عنوان تقلب گمركي محسوب بشود يا نشود. در برخي از كشور ها يا قلمروهاي گمركي تخلف هاي مشخصي نسبت به مفاد قوانين و مقرراتي كه ادارات گمرك به نمايندگي از ساير سازمان هاي دولتي، مسئول اعمال و اجراي آن هستند، تقلب گمركي محسوب نخواهد شد.ترخيص كالا از گمرك

تخلف گمركي ( Customs Offence ): هرگونه نقض يا مبادرت به نقض قانون گمرك است.

حل و فصل اداري يك تخلف گمركي ( Administrative Settlement of a Customs Office ): رويه وضع شده به وسيله قانون ملي كه به موجب آن مقامات گمركي اختيار دارند يك تخلف گمركي را از طريق حكم قانون يا از راه سازش، حل و فصل نمايند. حل و فصل تخلف اداري يك تخلف گمركي، به موجب قوانيني ملي، اين اختيار را به مقامات گمركي مي دهد. در اين راه، امكان سازش با گرفتن وجوهي به عنوان جريمه پيش بيني مي شود. براي مثال تخلفات گمركي، جز مواردي مثل قاچاق يا هر آن چه جنبه «جرم» دارد. با دريافت جريمه اي كه ميزان آن با تصويب دولت و متكي به قانون مي باشد حل و فصل مي شود.

"در متن ، در ترجمه واژه « كنوانسيون »، معادل فارسي « عهد نامه » انتخاب شده است."

حل و فصل مبتني بر سازش ( Compromise Settlement ): توافقي است كه به موجب آن به گمرك اين اختيار داده مي شود ( مشروط به رعايت شرايط معيني توسط شخص با اشخاص دخيل در تخلف) از پيگيري تخلف گمركي صرف نظر نمايد.

بيشتر بخوانيد : ترخيص ، ترخيص كار ، شركت ترخيص كالا 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.