خدمات ثبت سفارش بازرگاني در شركت ثبت سفارش بازرگاني كارا

۵ بازديد

ارائه خدمات ثبت سفارش وزارت بازرگاني و الزامات پروفرما توسط شركت ثبت سفارش بازرگاني: در اين مقاله به موضوع پروفرما در واردات كالا و تشريح الزامات ثبت سفارش كالا در سامانه ثبتارش به تفضيل با قيد اجزاي اين سند بازرگاني خارجي مي پردازيم. اين اجزا شامل بيان نوع ارز شامل ارز مبادله اي يا ارز متقاضي، كشور و كارخانه توليد كالاي وارداتي ، مشخصات بسته بندي كالا و مشخصات حمل و ترخيص كالا و بندر محل ترخيص كالا يا همان ترخيص گمرك نيز مي باشد.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شركت بازرگاني واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگاني ، ترخيص كالا و ثبت سفارش واردات كالا تخصص ماست

شركت ترخيص كالا و بازرگاني صادرات و واردات ” ترخيص كارا “در تمام حوزه هاي خدمات بازرگاني، واردات كالا ، صادرات، ترخيص كالا از گمرك و … به ارائه خدمات مي پردازد.

شما مي توانيد براي ثبت سفارش كالا در چين ،  واردات از چين ، واردات از تركيه ، واردات از آلمان , ايتاليا , اروپا و واردات از ساير مبادي با ما تماس بگيريد.

براي تماس با كارشناسان ما مي توانيد از طريق شماره هاي زير اقدام فرماييد:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

ثبت سفارش وزارت بازرگاني با ارز مبادله اي يا ارز متقاضي

نوع ارز: از آن جا كه معامله در محيط بين المللي و دست كم بين دو كشور اتفاق مي افتد فروشنده بايد اعلام كند مبلغ مشخص شده به كدام ارز است. نوع ارز را معمولا صادركننده مشخص مي نمايد اما  شركت واردكننده نيز بايد آن را بپذيرد. به عبارت ديگر نوع ارز بايد مورد توافق طرفين باشد. گاهي اوقات قوانين بانكي و رويه هاي حقوقي يكي از طرفين ممكن است محدوديت هايي در اين زمينه ايجاد نمايد. به عنوان مثال حائز اهميت است كه وارد كننده كالا در هنگام ثبت سفارش واردات كالا توجه نمايد كه در پروفرما  ارز دولتي و ارز مبادله اي به ارز دلار تعلق نمي گيرد بنابراين در صورت درخواست تخصيص ارز مبادله اي بايد از صادر كننده خود بخواهد تا ارز را به يورو يا واحد ديگري كه مقبول بانك هاي ايراني براي تخصيص ارز مبادله اي مي باشد انتقال دهند. در اين خصوص پيشنهاد مي گردد براي اطلاع از آخرين تغييرات با كارشناسان شركت بازرگاني ترخيص كارا هماهنگي لازم صورت پذيرد.

[caption id="attachment_570" align="aligncenter" width="217"]ثبت سفارش وزارت بازرگاني | شركت ثبت سفارش بازرگاني | خدمات ثبت سفارش ثبت سفارش وزارت بازرگاني | شركت ثبت سفارش بازرگاني | خدمات ثبت سفارش[/caption]

خدمات ثبت سفارش بازرگاني در شركت ثبت سفارش بازرگاني كارا

كشور و كارخانه توليد كالا: گاهي اوقات شركت بازرگاني واردات و صادرات يا همان وارد كننده كالا نمي تواند مستقيما از سازنده خريد كند و به دلايل متعدد به ناچار از واسطه ها استفاده مي نمايد. از سوي ديگر با توجه به شكل گيري الگوي شركت هاي چند مليتي و اتحاديه هاي اقتصادي اغلب اوقات چندين كشور در ساخت يك محصول نهايي مشاركت مي نمايند. به همين دليل در اظهارنامه گمركي ترخيص كالا از گمرك نام كشور مبدأ و كشور طرف معامله به صورت مجزا درج مي گردد. كشور مبدأ يا سازنده در خانه هاي 10 و 16 و كشور طرف معامله يا كشور صادركننده در خانه هاي11 و 15 اظهارنامه درج مي شوند. در هر صورت در پروفرما بايد مشخص شود كشور سازنده كدام است و مبداء واردات كالا كجاست. اين مساله در هنگام ثبت سفارش نيز مورد توجه است و در هنگام اخذ معافيت هاي گمركي واردات در ترخيص كالا  از گمرك توسط ترخيص كار نيز در خصوص برخي كالا ها داراي اهميت است كه وزارت خانه مورد تصدي يا وزارت بازرگاني معافيت را به كشور هاي خاصي محدود نموده باشد. پيشنهاد مي گردد از ابتدا با شركت ترخيص كارا مشورت نماييد تا بتوانيد از كليه حقوق و معافيت هاي قانوني بهره مند گرديد.
مشخصات بسته بندي: بسته بندي يكي از وظايف ذاتي فروشنده است. بسته بندي صادراتي با بسته بندي محصول براي بازار داخلي تفاوت هاي اساسي دارد. اين تفاوت دو دليل اصلي دارد:
1. تفاوت در بسته بندي به دليل ريسك هاي فيزيكي حمل ونقل: در جريان مبادلات تجارت بين المللي كالاها مسير بسيار طولاني را با وسايل حمل متعدد طي مي نمايند. گاهي اوقات در حمل هاي بين المللي ازجمله حمل مركب، كالا در چند وسيله حمل مختلف همچون كاميون،  قطار، كشتي و هواپيما تخليه و بارگيري مي شود. در صورتي كه در معاملات داخلي فاصله فيزيكي و نوع حمل و نقل به پيچيدگي معاملات بين المللي نيست. بسته بندي صادراتي بايد متناسب با ماهيت و وزن كالا، ميزان فاصله و نوع حمل باشد. بسته بندي بايد به نحوي انجام شود كه كالا در جريان حمل ونقل آسيبي نبيند و بدون صدمه ناشي از بسته بندي ضعيف به مقصد برسد.
2. تفاوت در بسته بندي به دلايل بازاريابي در كشور واردكننده كالا : نوع بسته بندي يك كالاي خاص ممكن است در كشورهاي مختلف با توجه به متغيرهاي بازاريابي از جمله فرهنگ و سليقه كشور مبدأ متفاوت باشد. به عنوان مثال عسل در بعضي كشورها در بسته هاي پلاستيكي به بازار ارائه مي شود و در بعضي كشورهاي ديگر در بسته هاي شيشه اي. همچنين مي توان به معني رنگ ها، لغات و نشانه ها، الزامات قانوني و... براي لزوم تغييرات در بسته بندي اشاره كرد.
بنابراين خريدار و فروشنده بايد به صورت دقيق و واضح مشخص نمايند كه چه نوع بسته بندي مد نظر آن ها است. هر چند با ظهور پديده كانتينر در حمل بين المللي و فورواردري مشكلات مربوط به بسته بندي خيلي از كالاها حل شده، اما همچنان بايد دقت نمود در حمل و نقل بين المللي مشكلي براي كالا ايجاد نشود. گاهي اوقات طرفين از واژه هايي همچون بسته بندي مناسب، بسته بندي استاندارد، و بسته بندي صادراتي استفاده مي نمايند كه درست نيست . علاوه بر بسته بندي اصلي كالا، نوع پالت يا حتي كانتينر مورد استفاده نيز بهتر است به صورت دقيق مشخص شود. اين موضوع در زمان بازرسي كالا از اهميت ويژه اي برخوردار است. بايد توجه داشت در صورت آسيب ديدن كالا به دليل ضعف بسته بندي، بيمه خسارتي را پرداخت نمي كند.
 مشخصات حمل: مشخصات حمل شامل تعيين نوع حمل بين المللي، مبدأ واردات كالا، و وسيله حمل و نقل است. تعيين نوع حمل از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد در پروفرما مشخص شود . منظور از نوع حمل در واقع نوع وسيله حمل است. كشتي، كاميون، هواپيما، قطار و خطوط لوله وسايل حمل بين المللي هستند كه هر كدام از سرعت، ريسك و بالطبع هزينه خاصي بر خوردارند. گاهي اوقات تغيير وسيله حمل تأثير زيادي بر قيمت كالا دارد. درصد بالايي از كالاها در تجارت بين الملل از طريق كشتي حمل مي شوند كه تقريبا از سرعت و قيمتي پايين و ريسك متوسط برخوردار است. بعلاوه تعيين مبدأ و به ويژه مقصد حمل در پروفرما از اهميت زيادي برخوردار است، چرا كه پرداخت كرايه حمل از مبدأ تا مقصد يكي از هزينه هاي اصلي شركت هاي بازرگاني بين الملل به حساب مي آيد. بايد مشخص گردد قيمت اعلام شده توسط فروشنده شامل كرايه حمل تا كجا است و تعهد فروشنده تا كجاست. اين موضوع در مبحث اينكووترمز بيشتر مورد بررسي قرار مي گيرد. اينكوترمز استانداردهاي مشخصي براي اين بخش از قرارداد و تعهدات طرفين در اختيار تجار قرار مي دهد.

خدمات بازرگاني از ثبت سفارش وزارت بازرگاني تا ترخيص كالا

شرايط پرداخت: يكي از مهمترين نكات پروفرما تعيين نوع يا روش پرداخت و مدت زمان آن است. خريدار و فروشنده بايد در خصوص روش و چگونگي پرداخت مذاكره كرده و توافق نهايي را در پروفرما درج نمايند. روش هاي پرداخت متعددي در خدمات بازرگاني بين الملل مورد استفاده قرار مي گيرد. در مجموع پنج روش پرداخت بين المللي در معاملات بين الملل و واردات كالا عبارت اند از خريد به روش حساب باز يا خريد نسيه، خريد به روش پيش پرداخت، خريد با استفاده از برات اسنادي، خريد با گشايش اعتبار اسنادي، و تعهد پرداخت بانكي.
 ساير موارد:  ترم خريد كالا نيز كه مبين تقسيم وظايف ترخيص كالا و ريسك و بيمه بين المللي علاوه بر حمل و نقل بين اللملي محل تحويل كالا شامل بندر مبدا يا بندر مقصد و انبار خريدار يا فروشنده يا گمرك مبدا يا گمرك مقصد نيز مي باشد هم  ذكر خواهد گرديد.چند مورد ديگر همچون شماره و تاريخ پروفرما، نام شركت فروشنده، نام شركت خريدار و اطلاعات بانكي نيز در اغلب پروفرماها ذكر مي گردد . به علاوه بعضي اوقات باتوجه به توافق طرفين و ماهيت كالاها شروط ويژه و موارد خاصي نيز در پروفورما گنجانده مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.