ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي

۸ بازديد

ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي

در سراسر كشور ايران گمرك هاي مختلفي وجود دارد كه در امر واردات و صادرات بسيار فعال مي باشند. گمرك بندر انزلي بزرگ ترين و فعال ترين گمرك شمال كشور در حاشيه جنوبي درياي خزر مي باشد. اين گمرك به دليل موقعيت جغرافيايي و نزديكي به بنادر مهم روسيه، تركمنستان و آذربايجان از اهميت خاصي برخوردار است. ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي با توجه به مشخصه هاي اين بندر و حجم بار وارد شده توسط شركت هاي بازرگاني واردات و صادرات كشورهاي همسايه، از اهميت فراواني برخوردار مي باشد.

ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي

گمرك بندر انزلي بيش تر گمرك فله اي مي باشد و بر اساس آخرين آمار به دست آمده از گمرك جمهوري اسلامي ايران در پنج ماه نخست سال 1395 بيش از 115 ميليون تن واردات كالا به اين گمرك صورت گرفته است كه از لحاظ ارزش معادل بيش از 760 ميليون دلار مي باشد.

اين حجم واردات كالا به گمرك بندر انزلي سبب شده تا در اين بازه زماني گمرك انزلي رتبه سوم (از لحاظ حجم واردات) را در ميان گمركات ايران داشته باشد. به عبارتي 9 درصد حجم واردات و ترخيص كالا از بندر انزلي صورت گرفته است. از مزاياي گمرك بندر انزلي مي توان به فاصله 35 كيلومتري آن تا فرودگاه بين المللي و دسترسي هاي زميني به ساير استان هاي كشور اشاره كرد. همچنين اين بندر به بزرگ ترين ذخاير نفت و گاز درياي خزر بسيار نزديك بوده كه خود امتياز ويژه اي براي اين بندر محسوب مي شود.

ترخيص كاران و حق العمل كار گمركي شركت بازرگاني ترخيص كارا كه در اين گمرك فعاليت مي كنند به امور ترخيص اشراف كامل داشته و كالاها را در كم ترين زمان و بهترين كيفيت ترخيص نموده و در اختيار صاحب كالا قرار مي دهند. مساحت اين بندر 14 هزار و 200 متر مربع بوده و مجهز به انبار مسقف براي كالاهاي فله و غلات، انبار هانگار براي محموله هاي جنرال كارگو غلات، انبار كانتينري TEU و انبار روباز براي محموله هاي جنرال كارگو مي باشد كه در مجموع مساحت اين انبارها 22 هزار و 151 مترمربع مي باشد.

بندر انزلي داراي 10 اسكله به عمق 5.5 متر بوده كه براي كاربري هاي گوناگون همانند آهن آلات، كانتينري، چوب، مواد نفتي و خدمات بازرگاني طراحي شده اند. همان گونه كه بيان شد، نزديك بودن گمرك انزلي به بنادر روسيه باعث شده تا بيش ترين ميزان واردات كالا به گمرك بندر انزلي از روسيه باشد. بر اساس آمار ارائه شده از گمرك در نيمه نخست سال 1395 بيش ترين ميزان واردات و ترخيص كالا در گمرك انزلي از روسيه بوده است به صورتي كه 39 درصد واردات (از لحاظ حجمي) معادل 63 درصد ارزش دلاري واردات به اين گمرك از روسيه صورت گرفته است.

جالب است بدانيم كه در گمرك انزلي پس از روسيه، بيش ترين ميزان واردات از امارات متحده عربي بوده است كه 19 درصد حجم واردات و ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي از امارات صورت گرفته است كه از لحاظ ارزش دلاري معادل 35 درصد مي باشد. شركت  ترخيص كارا به صورت حرفه اي به ترخيص كالا از گمرك بندر انزلي مبادرت نموده و توسط ترخيص كار و كارگزار گمركي و خبره خود تشريفات گمركي را جهت ترخيص كالا به سرانجام مي رساند. از آن جا كه امور ترخيص يك تخصص حرفه اي مي باشد به تجار و شركت هاي توليدي و شركت هاي بازرگاني صادرات و واردات پيشنهاد مي شود كه امور ترخيص كالا را به دست ترخيص كاران اين شركت بسپارند تا روند واردات و ترخيص به نحو احسن صورت پذيرد. همچنين تجار با دريافت مشاوره بازرگاني از متخصصين شركت بازرگاني كارا در زمينه ي صادرات و واردات مي توانند با اطمينان بيش تري فعاليت هاي خود را انجام دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.