ترخيص ام دي اف و واردات ام دي اف

۵ بازديد

ترخيص ام دي اف و واردات ام دي اف : اين روزها MDF  يكي از پركاربردترين مواد اوليه در ساخت و ساز به كار مي رود. در چند سال گذشته واردات MDF به كشور بسيار افزايش يافته است به گونه اي كه واردات MDF يكي از بيش ترين واردات كالا به كشور شده است. حجم واردات MDFدر نيمه اول سال 1395  بيش از 2.95 درصد كل واردات و 1.04 درصد ارزش دلاري كل واردات كالا به كشور بوده است. حجم واردات انواع مختلف MDF در اين مدت بيش از39 ميليون تن و ارزش دلاري بيش از 174 ميليون دلار مي باشد.

همان گونه كه بيان شد MDF از تنوع بسيار بالايي برخوردار است و در شكل هاي مختلف با كاربري هاي گوناگون توليد مي گردد. بر اساس آمار به دست آمده از گمرك جمهوري اسلامي ايران در پنج ماه نخست سال 1395 بيش ترين ميزان واردات و ترخيص MDF از لحاظ حجمي و ارزش دلاري از كشور تركيه بوده است. در دو نمودار زير ميزان واردات MDF از كشورهاي مختلف در اين بازه زماني هم از لحاظ ارزش دلاري و هم از لحاظ حجم واردات نشان داده شده است.

همان گونه كه مشاهده مي كنيد حجم واردات MDF در اين بازه زماني به اين صورت است كه 32 درصد واردات MDF از تركيه، 32 درصد واردات MDF از تايلند، 13 درصد واردات MDF از چين، 10 درصد واردات MDF از امارات، 6 درصد واردات MDF از اندونزي، 3 درصد واردات MDF از روسيه و مابقي از ساير كشورها مي باشد.

همچنين از لحاظ ارزش دلاري مي توان گفت كه در پنج ماه نخست سال 95، 44 درصد واردات MDF از تركيه، 26 درصد واردات MDF از تايلند، 13 درصد از طريق خريد از چين و واردات MDF از چين، 9 درصد واردات MDF از امارات، 4 درصد واردات MDF از اندونزي و مابقي واردات از ساير كشورها صورت گرفته است.

[caption id="attachment_617" align="aligncenter" width="500"]ترخيص ام دي اف ترخيص ام دي اف و واردات ام دي اف[/caption]

همان گونه كه مي دانيم بر اساس قوانين صادرات و واردات سال 1395 هر كالايي در گمرك با كد تعرفه مخصوص به خود شناسايي مي شود. كد تعرفه MDF از 4411 تا 4412 متغير مي باشد.

بر اساس همين كدهاي تعرفه و با توجه به آمار به دست آمده از گمرك مي توان گفت كهبيش ترين ميزان واردات MDF، MDF با كد تعرفه 441114 و حقوق ورودي 10 درصد، يعني تخته MDF بدون روكش با ضخامت بيش از 9 ميليمتر مي باشد به گونه اي كه از لحاظ حجمي 59 درصد و از لحاظ ارزش دلاري 46 درصد كل واردات MDF بوده است.

ترخيص ام دي اف با ترخيص كارا

پس از آن بيش ترين ميزان واردات MDF مربوط به MDF با كد تعرفه 441194 و حقوق ورودي 10 درصد يعني MDF كار نشده بدون روكش با چگالي حداكثر 0.5 گرم مي باشد كه از لحاظ حجمي 11 درصد كل واردات و ترخيص MDF و از لحاظ ارزش دلاري 8 درصد كل واردات MDF در اين بازه زماني است.

MDF با كد تعرفه 441192 و حقوق ورودي 15 درصد رتبه سوم واردات MDF به كشور مي باشد به گونه اي كه از لحاظ حجم واردات 9 درصد و از لحاظ ارزش دلاري 17 درصد كل واردات و ترخيص MDF مربوط به اين نوع MDF يعني ساير تخته هاي MDF با روكش و چگالي بيش از 0.8 گرم مي باشد.

از آن جايي كه بازرگانان و شركت هاي بازرگاني واردات و صادرات MDF را از كشوهار مختلفي خريداري مي نمايند در نتيجه نحوه حمل و ترخيص و واردات هر يك از آن ها به كشور مختلف بوده و كانتينرهاي 20 فوتي حمل MDF از مرزهاي گوناگون وارد گمركات كشور مي شوند سپس شركت هاي ترخيص كالا امور ترخيص و تشريفات گمركي كالاي وارداتي را توسط ترخيص كار و حق العمل كاران گمركي مستقر در گمركات مختلف كشور انجام داده و MDF وارداتي پس از ترخيص به دست صاحب كالا مي رسد.

در نيمه نخست سال 1395 بر اساس آمار ارائه شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي بيش ترين حجم ترخيص ام دي اف از گمرك شهيد رجايي به ميزان 41 درصد مي باشد. 27 درصد ترخيص MDF از گمرك بندر امام خميني، 13 درصد ترخيص MDF از گمرك جلفا، 5 درصد ترخيص MDFاز گمرك بازرگان و مابقي از ساير گمركات كشور ترخيص شده اند.

ترخيص ام دي اف

انجام ثبت سفارش ام در اف توسط شركت ثبت سفارش كننده ي ترخيص كارا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگاني از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ايران به نحو احسن انجام مي گردد و دريافت كد فيدا فروشنده ي كالا در اسرع وقت و انجام اظهار حمل و تعيين منشا ارز پس از واردات كالا توسط اين شركت صورت مي گيرد.ترخيص كالا از گمرك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.